Alles op wieltjes!
Voetballen in een pannakooi!
Met speciale dank aan de mama van Luke!
Joepie! Eindelijk terug een schoolreis!
Webpad over de Olympische Spelen
Het nieuwe thema wereldoriëntatie gaat over de Olympische Spelen. De leerlingen van het 3e leerjaar kunnen reeds goed werken met een chromebook. In duo’s moesten ze nu via een webpad informatie opzoeken over de Olympische Spelen. Kijken jullie mee?
Hoekenronde op vrijdagnamiddag!
Vrijdagnamiddag mochten we voor de eerste keer met een chromebook werken. Wat dit juist is, moeten jullie maar eens vragen aan jullie zoon of dochter. Zij zullen dat heel goed kunnen uitleggen.
We werden verdeeld in 3 groepen. Eén groepje leerde met juf Thelma hoe we een chromebook moeten gebruiken. Het tweede groepje leerde samen met juf Sandra hoe we met een stappenplan de klok analoog en digitaal kunnen aflezen. Het derde groepje mocht kiezen uit tekenen op het whiteboard, met de lego’s spelen, lezen, tekenen, gezelschapsspelletjes spelen,…. Na een tijdje werd er doorgeschoven zodat we alles konden doen. Kijk maar eens naar de foto’s!
Voorlezen van een zelf geschreven poppenkastverhaal!
Tijdens de lessen taal speelden we al eerder een geïmproviseerd poppenkastverhaal. We mochten daarvoor een knuffel of pop van thuis meebrengen. Het verhaal startte met het voorstellen van onze eigen pop of knuffel. Elke zin moest beginnen met “Ik.” En daarna mochten we de volgende vraag stellen: “Moeten jullie nu eens horen wat ik meegemaakt heb?” En zo startte het poppenkastspel. Wat was dat leuk!
Even later werd het poppenkastverhaal van Jan Klaassen en de heks verteld. Het was de bedoeling dat we per 2 het verhaal verder schreven. En ik kan jullie verzekeren dat er toch wel een paar schrijftalenten tussen zitten.
Welke voorwerpen zullen blijven drijven en zinken?
In het derde leerjaar gingen we samen op zoek naar voorwerpen die drijven en zinken. De leerlingen gingen thuis op zoek naar verschillende voorwerpen die we kunnen gebruiken om op onderzoek te gaan. In een tabel noteerden de leerlingen nauwkeurig of het voorwerp zinkt of blijft drijven.
Maken van lavalampen in het derde leerjaar!
We gingen in de klas samen op zoek naar hoe we een lavalamp kunnen maken. De leerlingen onderzochten in groepjes wat lukt en wat minder goed lukt en noteerden dit nauwkeurig. Uiteindelijk is het ons samen gelukt om een lavalamp te maken.
2021... een nieuw jaar !
Samen met enkele kinderen van het derde leerjaar maakten we onze nieuwe jaarkalender.