Derde leerjaar

Muzodag lagere school!

Vorige week woensdag konden de leerlingen genieten van een muzodag.
Gedurende gans de voormiddag konden zij hun creativiteit kwijt in 2 muzische workshops die zij zelf mochten kiezen.
Hieronder vinden jullie de vele foto’s van de verschillende workshops.

Afrikaanse maskers, kunstig met klei, Tie-Die T-shirts, bewegingsexpressie, toneel, Keith Haring, wenskaarten maken, creatief met houtskool, schildertechnieken, sterren en stippen mobile, scrapbook.

Workshop Afrikaanse maskers!

Workshop kunstig met klei

Workshop Tie-Die T-shirts!

Workshop bewegingsexpressie!

Workshop Keith Haring!

Workshop wenskaarten maken!

Workshop creatief met houtskool!

Workshop schildertechnieken!

Workshop sterren en stippen mobile!

Workshop scrapbook!

Startviering "Sterren en stippen"

Onze leerlingen van de lagere school en de de derde kleuterklas genoten vrijdagnamiddag van een sfeervolle startviering waarin het jaarthema “Sterren en stippen” gelanceerd werd.

Welkom aan onze sterren van de lagere school!

Alles op wieltjes!

Voetballen in een pannakooi!

Joepie! Eindelijk terug een schoolreis!

Webpad over de Olympische Spelen

Het nieuwe thema wereldoriëntatie gaat over de Olympische Spelen. De leerlingen van het 3e leerjaar kunnen reeds goed werken met een chromebook. In duo’s moesten ze nu via een webpad informatie opzoeken over de Olympische Spelen. Kijken jullie mee?

Hoekenronde op vrijdagnamiddag!

Vrijdagnamiddag mochten we voor de eerste keer met een chromebook werken. Wat dit juist is, moeten jullie maar eens vragen aan jullie zoon of dochter. Zij zullen dat heel goed kunnen uitleggen.
We werden verdeeld in 3 groepen. Eén groepje leerde met juf Thelma hoe we een chromebook moeten gebruiken. Het tweede groepje leerde samen met juf Sandra hoe we met een stappenplan de klok analoog en digitaal kunnen aflezen. Het derde groepje mocht kiezen uit tekenen op het whiteboard, met de lego’s spelen, lezen, tekenen, gezelschapsspelletjes spelen,…. Na een tijdje werd er doorgeschoven zodat we alles konden doen. Kijk maar eens naar de foto’s!

Voorlezen van een zelf geschreven poppenkastverhaal!

Tijdens de lessen taal speelden we al eerder een geïmproviseerd poppenkastverhaal. We mochten daarvoor een knuffel of pop van thuis meebrengen. Het verhaal startte met het voorstellen van onze eigen pop of knuffel. Elke zin moest beginnen met “Ik.” En daarna mochten we de volgende vraag stellen: “Moeten jullie nu eens horen wat ik meegemaakt heb?” En zo startte het poppenkastspel. Wat was dat leuk!


Even later werd het poppenkastverhaal van Jan Klaassen en de heks verteld. Het was de bedoeling dat we per 2 het verhaal verder schreven. En ik kan jullie verzekeren dat er toch wel een paar schrijftalenten tussen zitten.